Idén med lunchkuponger kommer ursprungligen från Storbritannien när doktor Winchendron i början av 1950-talet ville underlätta lunchen för sina anställda på mottagningen genom att dela ut måltidskuponger som gällde på närliggande restauranger.

1954

John Hack vidareutvecklade idén och startade Luncheron Vouchers.

1962

Jacques Borel tog måltidskupongsystemet till Frankrike och grundade Ticket Restaurant.

1973

Såg Rikskupongerna ljuset tack vare Eurocard Nord AB, som ville ge anställda på företag möjlighet att äta bra och prisvärd lunch. Regeringen stödde idén eftersom man i början av 1970-talet, med hjälp av en av sina folkhälsoundersökningar kom fram till att det slarvades med maten mitt på dagen.

1982

John du Monceau, dåvarande VD för Accor Services internationellt, började sprida den franska motsvarigheten till Rikskuponger - Ticket Restaurant - i världen.

1985

Ticket Restaurant kommer in på den svenska marknaden genom att starta Restaurangkuponger tillsammans med Föreningssparbanken.

1991

Accor Services köper 50% av Rikskuponger AB. De resterande 50% köps 1995. Restaurangkuponger försvinner från marknaden och kvar blir Rikskuponger

2007

Varumärket Rikskuponger byter namn till Ticket Rikskuponger för att skapa ett enhetligt uppträdande med sina varumärken världen över.

2011

Rikskuponger köps upp av Edenred. Edenred finns i 42 länder och har drygt 6 000 anställda, nästan 640 000 kunder inom privat och offentlig sektor, 40 miljoner användare och 1,4 miljoner medlemmar. Under 2011 genererade Edenred en volym på 17,1 miljarder euro varav mer än 60% var på tillväxtmarknader.

2015

Vi byter namn till Ticket Rikskuponger.