Alla frågor

Hur ansluter jag mig till Rikskuponger?

Du hittar avtalet här. Skriv ut, fyll i och skicka in till:

Edenred Sweden AB

105 40 Stockholm

Alternativt mejla in ett underskrivet och inskannat avtal till restauranger@ticketrikskuponger.se.

Hur fungerar Rikskuponger för mig som restauratör?

  • Rikskupongers kort dras i din vanliga terminal.
  • Pengarna kommer löpande in till ditt konto precis som med alla andra kort

Hur fyller jag i mitt avtal?

På sidan Anslut din restaurang kan du ladda ner och skriva ut ditt avtal.

Extra viktigt är att fylla i:

  1. Organisationsnummer
  2. Plus-/Bankgironummer
  3. Redovisnings-/Babs-/butiksnummer
  4. Glöm inte att skriva under avtalet med ditt namn!

Avtalet skickas till: 
Edenred Sweden AB
105 40 Stockholm

Hur gör jag om jag vill ha e-faktura?

Denna tjänst beräknas komma igång under första kvartalet 2016 men du kan redan nu skicka mejl till: fakturaval@ticketrikskuponger.se med information om ditt organisationsnummer, kundnummer/medlemsnummer samt ditt GLN-nummer. Då skickas e-faktura så snart tjänsten kommer igång.

Hur gör jag om jag vill ha min faktura på mejl?

Skicka ett mejl till: fakturaval@ticketrikskuponger.se med information om ditt organisationsnummer, kundnummer/medlemsnummer samt till vilket mejladress du vill att fakturan ska skickas till

Hur säger jag upp mitt avtal?

Du kan hämta en blankett här. Skicka den till Edenred Sweden AB, 105 40, Stockholm.

Hur vet jag att kortet är giltigt?

Giltighetstiden står på kortet. Om kortets giltighetstid har gått ut går köpet inte igenom. Nytt kort skickas till den adress som finns på ditt konto några veckor innan kortet går ut

Jag behöver en fakturakopia – vart vänder jag mig?

Skicka ett mejl till restauranger@ticketrikskuponger.se med uppgifter om ditt organisationsnummer, fakturanummer samt ditt ärende. Du får normalt svar inom 24 timmar men oftast snabbare.

Jag har frågor om min faktura – vart vänder jag mig?

Skicka ett mejl till restauranger@ticketrikskuponger.se med uppgifter om ditt organisationsnummer, fakturanummer samt ditt ärende. Du får normalt svar inom 24 timmar men oftast snabbare.

Jag ska ändra bolagsform – hur gör jag?

Skicka in ett nytt avtal som du hittar här samt ange på avtalet att det är en ändring av bolagsform. Ange det nya organisationsnumret i formuläret samt ange ditt gamla organisationsnummer någonstans där det får plats. 

När dras autogirot?

Det framgår av din autogirospecifikation under ”oss tillhanda”. Du måste ha täckning på kontot senast dagen innan för att autogirot ska kunna dras.

När får jag mina pengar?

Utbetalning sker löpande inom 1-3 dagar.

När kommer min faktura?

Fakturan innehåller föregående månads transaktioner och skickas normalt ut runt den 20:e varje månad. 

Exempel: Fakturan som skickas ut den 20 mars baseras på transaktioner som har skett under februari. 

Vad gör jag om kortet inte fungerar?

Kortet fungerar i alla terminaler inom restaurangbranschen som är online. Om terminalen är i offlineläge ändrar du till online (kontrollera med din terminalleverantör hur du gör detta). Om terminalen är online men du ändå upplever problem kan du kontakta oss för vidare felsökning.

Om det är själva kortet det är fel på ska kortanvändaren själv kontakta oss eller sin arbetsgivare.

Var hittar jag mitt kundnummer/medlemsnummer?

Det finns utskrivet på din faktura.

Varför får jag en faktura på årsavgiften?

Årsavgiften drogs tidigare från inlämnade kuponger en gång per år. Nu när kupongerna inte längre finns får du istället en faktura på detta en gång per år.

Vilka är fördelarna för mig som restauratör att ansluta mig till Rikskuponger?

  • Smidig betalning. Utbetalning sker löpande inom 1-3 dagar.
  • Möjligheten att nå hela 110 000 personer som använder våra tjänster hos restauranger – varje dag!
  • Kortet fungerar i din vanliga terminal.
  • Minskad administration – du slipper räkna, packa och skicka in något till oss.
  • Ingen risk att någon räknar fel.
  • Ingen växelhantering.
  • Ingen rånrisk.