Allt fler arbetsgivare i Sverige väljer att erbjuda sina anställda Rikskuponger, en betalningslösning som gynnar alla parter och varje år bidrar med flera miljoner kronor till restaurangbranschen.

Bra att veta:

  • Kortet fungerar i din vanliga terminal.
  • Kortet gäller för betalning av måltider i alla restauranger och butiker som tar emot Rikskuponger.
  • Kortet gäller inte för betalning av alkohol eller tobak.
  • Exakt belopp ska registreras vid köptillfället och ingen växel får utbetalas.
  • Kortets giltighetstid står på kortets framsida.
  • Minsta köpbelopp är 5 kronor.

Välj hur du vill ha din faktura

Nedan ser du alternativen. För att förenkla för dig och samtidigt minska miljöpåverkan så erbjuder vi PDF-faktura.

 

Om du väljer e-faktura eller pappersfaktura får du ingen faktura via e-post.

 

  1. PDF-faktura. Mejlas runt den 20:e varje månad (funktionen beräknas komma igång under augusti).
  2. E-faktura. Meddela oss ditt GLN-nummer om du önskar en elektronisk faktura.
  3. Pappersfaktura.

Frågor om fakturavalet? Mejla oss på fakturaval@ticketrikskortet.se.

Om något inte fungerar

Om din terminal inte fungerar som den ska - kontakta din terminalleverantör. Om det skulle vara något problem med själva kortet måste kortanvändaren vända sig till sin arbetsgivare.

Kontakta medlemsservice

08-681 81 70
restauranger@ticketrikskuponger.se

Blanketter

Ladda ner kundavtaletÄndring av nuvarande avtal

Ladda ner kundavtaletÄndring av utbetalningssätt

Ladda ner kundavtaletAutogiroanmälan

Ladda ner kundavtaletInlösen av Rikskuponger - Så här gör du

Ladda ner kundavtaletUppsägning av avtal